pátek 14. listopadu 2014

Srandy s ajurvédskými čaji

Už kolikrát jsem tu psala, že se mi v srpnu zbláznila pleť. Bylo to tak zlý, že jsem při hledání léčby zabrousila až do pochybných koutů internetů s alternativníma léčbama a nějak jsem při tom svym zuřivym gůglení narazila na ajurvédské čaje. Jelikož mám hodně pozitivní zkušenosti s ajurvédskou kosmetikou, řekla jsem si proč ne, jsou to přece jen čaje.
Nějakým testem a po pročtení milionů článků jsem došla k názoru, že u mě převládá dóšický typ pitta. Dóšické typy jsou v ajurvédě 3 hlavní typologie lidí, povahově, terperamentově a fyziologicky. Každý typ je náchylný k určitým nemocem, proto by se měl člověk chovat s ohledem ke svému typu a taky se podle něj stravovat. Je to hodně složitý a sama tomu doteď pořádně nerozumím, každopádně jak už jsem řekla, vypadá to, že jsem pitta.





Pitta má ráda fyzickou aktivitu, má výbornou paměť, dobré organizační schopnosti, má cholerický sklony, je cílevědomá. Nesnáší horké počasí. Když má svoje tělo v nerovnováze,  často trpí na kožní infekce, nemoci jater a žlučníku, má návaly zlosti, potíže se zrakem.
Můžu vám říct, že když jsem si to pročítala tak jsem byla úplně v šoku, protože já mám přesně problémy s játrama, kožníma infekcema (akné) a potíže se zrakem (časté záněty spojivek).
A jak to souvisí s těma čajema? Každý dóšický typ byl měl pít jiné. A pro pittu se hodí čaj Nimba. O tom, co je to nimba, neboli neem, jsem tu už jednou psala, jedné se o superzázračný strom, který by měl byt údajně schopný vyléčit všechno. No, to sice není, ale jistý účinky fakt má.




Čaj z Nimby má čistit krev a léčit kožní záněty, ulevovat od gynekologických zánětů, od bolestivé menstruace, také se používá jako podpůrný prostředek při chemoterapii. Údajně.
Upřímně, mě zajímaly jenom ty účinky na pleť.
Tak jsem najela na 3 měsíční čajíčkové rituály. Můžou se užívat zároveň dva čaje, tak jsem k němu přihodila ještě čaj Maricha. Ten je na nízký tlak. S tím mám ohromné problémy.
Můžete pít až 3 šálky denně od každého. Já pila dva, takže jsem najednou měla dva šálky ráno a dva šálky večer koncentrovanýho bylinýho čehosi.
Začátky byly hodně težký. Ta chuť je úplně přesnej opak evropských bylinných čajů. Je to silně kořeněný, hořký a ostrý. Přítel se k tomu vyjádřil, že "hrozně nechutně smrdí". První dva dny jsem měla pocit, že budu u každýho šálku zvracet. Spousta lidí na internetu píše, že se přes tu chuť a vůni nikdy nepřenesla, prostě to nedokázali požít.
Bylo to náročný, ale vytrvala jsem a zhruba po 10 dnech jsem si na ně úplně v pohodě zvykla. Teďko už mi dokonce chutnaj, ale na úkor toho, že moje chuťový buňky prošly radikální transformací a je mi teď špatně z představy klasickýho ovocnýho čaje. Taky mi začala hodně v jídlech chutnat kurkuma.


A účinky? Co se týče Nimby,  nejenže bylo náročný se jí naučit pít, náročný byl i ten ozdravný proces. Hned druhý až třetí den jsem dostala mírnou horečku a šílenou migrénu. Je to přirozený proces, ta Nimba je v tom čištění organismu tak radikální, že holt tělo reaguje takhle. Normálně prý tato fáze trvá týden, takže mé dva dny byly úspěch značící, že tak "toxickej" organismus nemám. Dále mě v prvním týdnu šíleně pálila pleť. Opět normální průběh.
Akné se mi po cca 3 týdnech skutečně začalo lepšit. Po dvou měsících jsem zaznamenala úplný zklidnění. Pleť má MNOHEM lepší barvu, je hydratovanější a sjednocenejší. Nechápu, jak něco takového zvládnul čaj, ale je to paráda.
Co se týče toho druhého, u toho pozoruju hlavně mnohem lepší spánek. Opravdu, od té doby co ho piju, spím asi milionkrát lépe. První měsíc jsem měla i méně migrén, hodně energie a nebyla mi pořád zima (co mi bývá), ale pak nastal podzim a podzimní chřipky a všechno nastalo znovu. Holt když jsou doma všichni nemocní tak s tím ani ajurvédskej čaj nepomůže. Ale ten úžasnej spánek zůstal.
Momentálně se chystám přerušit pití Nimby a Marichy a zkusím čaj na zrak a na ochranu jater, tak uvidíme.
Verdikt - pití ajurvédských čajů není pro každého. Je to náročný, ale rozhodně to stojí za to. Čajíčky koupíte buď na netu nebo v obchodech Horoskop. 

Žádné komentáře:

Okomentovat