neděle 8. prosince 2013

DIY voňavé svíčky




Poslední dobou mě napadají všelijaké podivné nápady a jeden z těch posledních byl vyrobit si sama doma voňavé svíčky. Začalo to tím, že jsem byla v Superstoru v DBK na lovu nějaké do svého pokoje a neuvěřitelně mě zarazili ceny. Chtít za svíčku 500,- mi přijde totální šílenost. Chtěla jsem moc vyzkoušet Yankee Candle, ale prostě ne, ta cena mi v tom brání.
V tu chvíli se mi začal v hlavě rodit nápad. Co takhle si vyrobit vlastní? Po menším průzkumu na internetu jsem si řekla, že to bude brnkačka. A taky že nakonec byla.
Mimochodem, za celý nákup jsem dala necelých 200,- a vystačí mi na tak 10 svíček, přičemž barvy a vůně mám snad na 100 svíček. Nejdražší položka byli skleničky, při použití nějakých co doma už máte se náklady srazí na třetinu. Doba výroby cca 20 minut.

Budete potřebovat:
knot
plíšek, nebo nějaký malinkatý kovový předmět
vosk s již přidaným stearinem
nádobu na svíčku (použila jsem superlevné skleničky z Ikey)
zavařovací sklenici
hrnec
nějaké dřívko na míchání
volitelně barvu na svíčky a vůni do svíček





Postup:
1. - Nejprve si připravte nádoby, které vám poslouží jako svíčky. Ideálně nějaké skleničky. Do nich na dno přilepte plíšek do kterého jste vložili knot, nebo pokud nemáte plíšek (jako já) obmotejte knot kolem malého kovového předmětu, který vám svou váhou knot upevní na dno. Aby knot stál vzpřímě, zajistěte ho tak jako to vidíte na fotce.


2. - Do zavařovací sklenice nasypte vosk. Sklenici umístěte do vodní lázně v hrnci a začněte rozehřívat. Stejný postup jako při rozehřívání medu. Vosk občas zamíchejte nějakým dřívkem aby se nepřipálil.


3. - Až se z vosku stane čirá tekutina, přidejte barvu na svíčky. Stačí minimální množství (jakože cca 5mm barvy) a poté vůni, opět minimální množství, cca 5 kapek, ten vosk v sobě udrží stejně jenom omezené množství.

4. - V tu chvíli by z toho měla být voňavá a barevná tekutina, kterou jednoduše přelijte do připravených nádob.

5. - Dejte vychladnout na 3 hodiny na klidné místo.

6. - Po vychladnutí ustřihněte přebývající knot a voilà :-)


Na první pokus to myslím mohlo dopadnout hůř. Ignorujte tu stuhu na jedné z nich, to je čistě fail mašle. Zvolila jsem vůni po růžích, takže krásně voní. Už jsem je zkoušela i zapálit a hoří v pořádku :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat