neděle 3. listopadu 2013

Moje chovatelská story c.2 - Šneci

Zdravím, chtěla jsem napsat nějaký kosmetický článek, ale přes den jsem se učila a neměla čas nic nafotit a ted' už je tma, tak aspoň napíšu pokračování své chovatelské story :-)

Minule jsem vyprávěla o tom, jak jsem si pořídila strašilky a skončila u toho, kdy jsem se rozhodla v nich dál nepokračovat.

Takže, asi půl roku jsem si užívala, že se nemusím starat o to, kde schánět listy růží, nikoho stříkat a podobně, ale postupně se mi po nějakém společníku začalo stýskat a navíc jsem měla po těch strašilkách doma nevyužitou nádobu. Ani jsem o tom moc dlouho nepřemýšlela a los padnul na šneky. Jelikož je chovala kamarádka zmíněná v minulém článku, věděla jsem, do čeho jdu a jak se o ně starat. A taky je ještě pořád prodávali (a do ted' prodávají) v místním zverimexu.

Koupila jsem si dva africké šnečky rodu Achatina Achatina, neboli Oblovka Velká, cca 10cm veliké. Mlád'átka. Mám je dodnes a už jsou z nich dospělí pardálové.  Nevím proč, ale ještě pořád nemají jména, říkám jim prostě šneci. Jsou jim dva roky.

Péče o ně je neuvěřitelně jednoduchá. Potřebujete nějakou nádobu, kterou naplníte hlínou, ideálně nějakou s vysokým procentem kokosové kůry (jelikož ta dobře nasává vodu) a to je v podstatě všechno. Žerou predevším jablíčka, okurky a listový salát. Taky nepohrdnou granulema pro suchozemské želvy. Extra potřebujou mít vždycky k dispozici sépiovou kost, z který získávají vápník pro výživu svý ulity.

Za ty dva roky ohromně vyrostly. Jsou ted' GIGANTICKÝ. Návštěvy u nás doma z nich mají vždycky málem infarkt, všichni se hrozně diví, že takhle obrovský šneci vůbec existujou, a proč je sakra někdo chová doma. Ale to se divili i strašilkám, heh.

A má jejich chování nějaké mínusy? Myslím, že ne. Pokud je nebudete mít v dost velké nádobě, budete slyšet jak v noci skřípou ulitama o zdi (a to je hodně creepy zvuk) ale na to se dá zvyknout. Překvapivě ani nesmrdí. Akorát teda v dospělosti, pokud se budou mít rádi (a to se ti moji mají hodně) budou klást vajíčka. Hodně vajíček. A ty budete muset likvidovat, pokud nechcete mít doma hejno 300 pidi šnečíčků. Ale to není takový problém.

Na instafotkách můžete vidět, jaký to jsou zlatíčka :-)
Příště vám povím, jakého dalšího tvora jsem si pořídila.
P.S.: Neřešte, že jsou focený s pivama.


 

šnek na pivu / šnečí láska / šnek a hlad
šnek na druhém pivu / vajíčka / rozpláclý šnek

Žádné komentáře:

Okomentovat